Reactii dupa citirea cartii ‘Eat Like You Care’

Mesaje primite:

„Sunt vegetarian de 2 ani si tocmai am citit Eat Like You Care. Am cazut de pe scaun cand am citit ce scrii despre vegetarianism ca fiind o pozitie ‘incoerenta din punct de vedere moral’. Apoi m-am ridicat, m-am asezat inapoi pe scaun si mi-am dat seama ca ai dreptate. Este o pozitie incoerenta din punct de vedere moral. Am fost implicat in exploatarea animalelor in fiecare zi, pentru ca am consumat produse lactate zilnic. Am sa devin vegan.”

„Magnific! Incercam deja toate raspunsurile la categoria ‘Dar’. Ca orice alt vegan, le primesc in fiecare zi. Acum am raspunsurile. Sunt pe cale sa devin un activist vegan eficient in sfarsit. Multumesc.” Continue reading

Să mâncăm etic: o analiză a moralităţii consumului de animale – de Gary L. Francione și Anna Charlton

Gary L. Francione și Anna Charlton

A apărut la editura Editura Adenium:
„Să mâncăm etic – o analiză a moralităţii consumului de animale” – traducerea în româneşte a cărţii Eat Like You Care de Gary L. Francione şi Anna Charlton.

Traducere în limba română de Oana-Celia Gheorghiu şi Andra Hâncu.

Comandă cartea online:
http://www.adenium.ro/carte/sa-mancam-etic-o-analiza-a-moralitatii-consumului-de-animale/

Cartea va fi disponibilă și în urmatoarele librării:
http://www.adenium.ro/content/5-lista-librariilor-partenere

În Republica Moldova cartea va fi disponibilă în librăriile aparținând rețelelor ProNoi, Cartea SA și Moldpresa.

Să mâncăm etic: o analiză a moralităţii consumului de animale - de Gary L. Francione și Anna CharltonVersiunea în limba engleză aparută la editura Exempla Press în 2013

Eat Like You Care - de Gary L. Francione și Anna CharltonAceastă carte aduce în prim-plan problema consumului de animale.

Cu toții pretindem că ne pasă de animale și că ele au valoare morală într-o anumită măsură. Cu toții pretindem că este greșit să provocăm în mod inutil suferință și moarte animalelor și – în ciuda oricărui dezacord pe care l-am putea avea cu privire la ceea ce înseamnă necesitate – cu toții suntem de acord că suferința și moartea animalelor nu pot fi justificate de motive precum plăcerea, amuzamentul sau comoditatea oamenilor. Îl condamnăm pe Michael Vick pentru luptele sale de câini deoarece credem cu tărie că în ciuda oricărei plăceri pe Vick a avut-o din această activitate, ea nu ar putea să justifice ceea ce a făcut.

Deci cum putem justifica faptul că ucidem atâtea miliarde de animale terestre și marine în fiecare an pentru mâncare? Indiferent cât de „uman” am trata și am ucide aceste animale, cantitatea de suferință pe care o provocăm este compleșitoare. Cu toate acestea nimeni nu susține că alimentele de origine animală sunt necesare pentru a avea o sănătate bună. Mai mult, există din ce în ce mai multe dovezi care arată că produsele alimentare de origine animală sunt dăunătoare pentru sănătate. Dar indiferent de ceea ce credeți despre aceste dovezi, nu există nicio îndoială asupra faptului că putem fi sănătoși adoptând o dietă vegană. De asemenea există un consens general asupra faptului că agricultura specializată în creșterea animalelor este un dezastru ecologic. Aceasta este responsabilă pentru poluarea apei, a aerului, pentru despăduriri, eroziunea solului, utilizarea ineficientă a proteinelor de origine vegetală și a apei, precum și de alte lucruri care dăunează mediului. Continue reading

Este veganismul „extrem”? – de Prof. Gary L. Francione & Anna Charlton

Este veganismul „extrem”?

„Nu. Extrem este faptul ca ne educam copiii sa iubeasca animalele si, in acelsi timp, ii invatam ca aceia pe care ii iubesc sunt tot aceia pe care ii pot rani. Ii invatam ca iubirea fata de ceilalti este compatibila cu ranirea lor. Asta este cu adevarat extrem — si foarte trist.”

– Gary L. Francione & Anna Charlton, fragment din cartea Eat Like You Care, www.EatLikeYouCareBook.com

Animalele ca persoane: eseuri despre abolirea exploatării animalelor

Animalele ca persoane - eseuri despre abolirea exploatarii animalelor - de Prof. Gary L. Francione
Animalele ca persoane: eseuri despre abolirea exploatării animalelor - de Prof. Gary L. Francione

Animalele ca persoane: eseuri despre abolirea exploatării animalelor – de Prof. Gary L. Francione

Cumpărați această carte: Amazon.com | Columbia University Press

Filozof de renume în drepturilor animalelor și etică, Gary L. Francione este cunoscut pentru critica adusă legilor și reglementărilor bunăstării animalelor, pentru teoria sa aboliționistă a drepturilor animalelor și pentru promovarea veganismului și non-violenței ca și pietre de temelie ale mișcării aboliționiste. În această carte Francione avansează cea mai radicală teorie a drepturilor animalelor discutată până în prezent. Spre deosebire de Peter Singer, Francione susține că nu putem justifica din punct de vedere moral folosirea animalelor în nici o situație și spre deosebire de Tom Regan teoria lui Francione se aplică tuturor ființelor simțitoare, și nu doar acelora care au abilități cognitive mai sofisticate.

Francione deschide cartea cu un eseu în care explică perspectiva noastră asupra animalelor, atât de-a lungul timpului cât și în prezent, făcând diferența dintre problema folosirii animalelor și cea a tratamentul acestora. Apoi prezintă o teorie a drepturilor animalelor care se concentrează pe nevoia de a acorda tuturor ființelor conștiente dreptul de a nu fi tratate ca proprietate. Recunoșterea de către noi a acestui drept ar necesita oprirea înmulțirii animalelor domestice pentru folosul oamenilor. Francione analizează „schizofrenia noastră morală” față de animale și abilitatea noastră de a privi anumite animale ca pe prieteni dragi, iar pe altele ca mâncare sau haine. Următoarele eseuri explorează schimbările recente din domeniul protecției animalelor și adevărul trist că acestea, nu doar că nu ne-au adus mai aproape de abolirea exploatării animalelor, dar au făcut opinia publică să se simtă mai bine în legătură cu presupusul tratament mai „uman” al animalelor. În alte două eseuri Francione prezintă importanța conștienței considerând-o ca fiind condiția necesară și suficientă pentru a acorda semnificație morală animalelor și explică felul în care statutul animalelor ca și resurse economice ne împiedică să luăm în considerare interesele lor într-o măsură egală. De asemenea discută problema folosirii animalelor în experimente argumentând că necesitatea empirică de a folosi animalele este, în cel mai bun caz, suspectă şi că nicio formă de folosire a animalelor nu poate fi justificată din punct de vedere moral, în nicio circumstanţă. După un alt capitol în care se discută ecofeminismul și etica solicitudinii, Francione concluzionează prin a pune la îndoială raționamentul poziției lui Tom Regan conform căruia moartea reprezintă un rău mai mare pentru oameni decât pentru animale. Continue reading